sunnuntai 26. elokuuta 2012

Luottamus

Unelmat särkyneet ja ehjät pyörivät mielessäni kun makaan maassa verisenä ympärilläni täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka nyt vaikuttavat tutuilta kaikki. Kuulen ääniä ympäriltäni, minua on kuulemma ammuttu, mutta tekijää ei tiedetä. Suljen hetkeksi väsyneet silmäni, ennen kuin avaan ne taas. Tahdon taistella, en aio luovuttaa, minulla on niin paljon vielä tekemistä, joten makaan siinä rauhallisena kuin en tuntisi kipua, joka raastaa jokaista soluani.
Näen ihmisten huolen ja osa yrittää peitellä minua takeillaan ja muilla jotka pitäisivät oloni lämpimänä, ei minulla ole kylmä, mutta huomaan että minusta välitetään ja se saa hymyn huulilleni.Ihmiset puhuvat minulle ja kyselevät minulta asioita, joihin voin nyökätä tai sanoa jotain hiljaa.
Niin saapuu rakkaani juosten luokseni ja ihmiset tekevät hänelle tilaa. Minulle hän on yksi välittävä ihminen muiden juokossa, mutta silti niin rakas. Suljen silmäni jälleen, minua väsyttää ja silmissäni välkkyy unelmia, toiveita ja ajatuksia, jotka saavat minut pelkäämään, etenkin muistot, jotka seuraavat toinen toisiaan. Avaan jääräpäisesti silmäni ja käännän päätäni rakastani kohti ja hymyilen sanoen kaikki on hyvin.
Kuulen vaimean ambulanssin äänen, mutta niin kaukaiselta se vielä tuntui. Olin varmaan maannut siinä maassa ikuisuuden, eikä minulla ollut ainakaan kylmä. Halusin vain kiittää ihmisiä jotka välittivät näin paljon että odottivat kanssani ambulanssia niin suurella joukolla, vaikka muiden ei olisi pakko odottaa.
Viimein ambulanssi saapuu, mutta olen jälleen sulkenut silmäni, kuulen vain, mutten näe. Se ei haittaa, hengitän hitaasti ja tuntuu kuin sydämmenlyöntini olisivat lakkaamassa, taistelen elämästä ja kuolemasta.
Henkäykset jotka otin, saattoivat olla joka ikinen viimeisiä, mutta eivät olleet, vaan taistelisin niin kauan kunnes olisin sairaalassa ja ihmiset saisivat ainakin yrittää auttaa, luotin siihen.
Ja sairaalassa minua yritettiin auttaa lähes turhan takia, muttei kuitenkaan turhaan. Olin elossa ja lähes voimissani, mutta vahvempana kuin koskaan ennen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti